Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil

Om e-legitimation

Det är viktigt för oss att du ska känna dig säker när du använder våra e-tjänster. Därför har vi på vissa tjänster valt att du måste logga in med mobilt BankID, för att vi ska veta att du verkligen är du. E-legitimation är en beprövad och säker lösning. 

Du kan använda mobilt BankID till andra e-tjänster hos exempelvis banker, Skatteverket, Försäkringskassan, apotek och många andra organisationer och företag som erbjuder e-tjänster på Internet. 

Lika personligt som ett körkort 
Din e-legitimation använder du när du legitimerar dig och när du skriver under handlingar elektroniskt på Internet. En e-legitimation är lika personlig som ett körkort eller ett vanligt id-kort. Om ni är flera i familjen som använder e-tjänster behöver ni ha varsin e-legitimation.
 
Du kan följa ditt ärende
På flera av våra e-tjänster, som kräver e-legitimation, kan du se aktuell status på ärendet under fliken Mina ärenden.
 
Skaffa e-legitimation
För att få en e-legitimation måste du ha ett svenskt personnummer och ha uppnått en viss ålder. För att skaffa e-legitimation kontaktar du din Internetbank. Läs mer på respektive banks webbplats. Telia erbjuder e-legitimation till dig som inte är Internetbankkund.

På länken www.e-legitimation.se finns utförlig information om hur du skaffar dig e-legitimation. 
 
Giltighetstid
Giltighetstiden för en e-legitimation är begränsad. Om du får problem med att logga in bör du därför först kontrollera om giltighetstiden har gått ut. Det kan du göra på utfärdarens (bankens eller Telias) webbplats.
 
Support
Om du har problem med nedladdningen eller installationen av din e-legitimation ska du kontakta kundtjänst hos den utfärdare (banken eller Telia) där du fått din e-legitimation.

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse