Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle gå till Min sida. Annars tryck på Fortsätt för att fortsätta fylla i ärendet nu.

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
Logga in
  • StartsidaPil
Kontakta oss

Avfallsenheten
0565-162 02 (kundtjänst)
tekniskaenheten@sunne.se

Uppehåll i hämtning av hushållsavfall, ansök

Uppehåll i hämtning vid permanentbostad eller fritidshus kan medges fastighetsinnehavare/nyttjanderättshavare, om fastigheten inte kommer att nyttjas under sammanhängande tid om minst 12 månader för permanentbostäder och minst hela hämtningssäsongen (15/5-15/9) för fritidshus.

Fast avgift enligt gällande taxa debiteras under tiden för uppehåll i hämtning. Med outnyttjad fastighet avses då fastigheten nyttjas maximalt två dagar i följd eller maximalt 10 dagar/år (39 §).

Observera att ansökan endast kan göras av fastighetsägaren och skall vara kommunen tillhanda minst 1 månad innan perioden för uppehållet.

Avgifter från och med 2017-01-01
En avgift för handläggning av ansökan debiteras. Den baseras på kommunens fastställda taxa motsvarande 2,0 timmar.

Information om hur vi behandlar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ditt ärende. Vi behandlar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den rättsliga grunden avtal.

Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du på vår webbplats: sunne.se/gdpr

Logga in

Kontakta oss

E-post:kommun@sunne.se
Kommunväxel, telefon: 0565-160 00

Besök oss

Kommunhuset
Kvarngatan 4