Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Fastighetsbeteckning

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna behandlas för att handlägga, besluta om dispens och fakturera.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal i vilket den registrerade är part eller för att vidta åtgärder på begäran av den registrerade innan ett sådant avtal ingås. Artikel 6.1b, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
Gallras när dispens upphör.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Uppehåll i hämtning av kommunalt avfall och avfall med kommunalt ansvar - ansöka

Ansök om uppehåll i hämtning

Ansökan om uppehåll i hämtning av kommunalt avfall och avfall med kommunalt ansvar kan göras om fastigheten inte kommer att nyttjas under sammanhängande tid om minst 12 månader för permanentbostad och minst hel hämtningssäsong sommar (vecka 20-37) eller vinter (vecka 50-15) för fritidshus.

Ansökan skall vara kommunen tillhanda minst 2 månader innan perioden för uppehållet. 

Vem kan ansöka om uppehåll i hämtning?

Fastighetsägare av permanentbostad och fritidshus kan ansöka om uppehåll i hämtning av kommunalt avfall och avfall med kommunalt ansvar.

Avgifter

Fast avgift enligt gällande taxa debiteras under tiden för uppehåll i hämtning. Med outnyttjad fastighet avses då fastigheten nyttjas maximalt två dagar i följd eller maximalt 10 dagar/år (Renhållningsordning Sunne kommun, 26 § och 35a-c §).

En avgift för handläggning av ansökan debiteras. Avgiften baseras på kommunens fastställda taxa motsvarande 2,0 timmar.

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i e-tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda e-tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.

Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om din ansökan är du välkommen att kontakta kommunens handläggare via e-post eller telefon 0565-162 02 (kundtjänst).

 

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse