Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas om återkoppling önskas

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Ändamålet med behandlingen
.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Synpunkter och klagomål - lämna

Lämna synpunkter och klagomål

Vi har som målsättning att våra verksamheter inom Sunne kommun ska hålla hög kvalitet. Dina synpunkter ger oss värdefull information och möjlighet att förbättra verksamheten.

Observera att inkomna synpunkter och klagomål via e-tjänsten inte ersätter överklagande av myndighetsbeslut.

Om du har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05

Allmän handling

Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna och oftast offentliga, vilket innebär att alla kan ta del av dem.

Du kan välja att vara anonym när du lämnar dina synpunkter eller klagomål. men tänk på att du inte kan få återkoppling om du väljer att vara anonym.

Återkoppling

Din synpunkt eller ditt klagomål ska besvaras av handläggare inom 48 timmar*. Vid mer komplicerade synpunkter och klagomål ska en återkoppling ske inom 48 timmar*.

*Gäller ordinarie arbetstid, måndag-fredag

Nästa

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse