Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil

Bygglov och andra åtgärder - söka

 

Information till dig som ska söka bygglov eller göra andra åtgärder

Här kan du som privatperson eller företagare ansöka eller anmäla följande ärenden:

  • Bygga nytt
  • Bygga till
  • Inglasning av befintlig balkong eller uteplats
  • Bygga ny attefallsbyggnad
  • Attefallsåtgärder
  • Ändring av eller i befintlig byggnad
  • Eldstad
  • Rivning
  • Marklov
  • Förhandsbesked
  • Skyltar
  • Mur och plank

 

Avgift

Vi tar ut en avgift för handläggning av ansökan om bygglov och anmälan. Företag, föreningar och organisationer behöver ange fakturamottagare och referens.

 

Bank-ID

För att använda vår e-tjänst för att söka bygglov och andra åtgärder loggar du in med bank-ID. Eftersom du loggar in med bank-ID kan du när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på Mina ärenden längst upp på sidan.

Ska du söka för ett företag kommer du att fylla i företagets uppgifter, men du måste logga in med ditt personliga bank-ID för att det ska vara möjligt att signera och följa ärendet. Du som loggar in blir därmed kontaktperson i företagets ärende.

 

Fastighetsbeteckning

Du behöver ange fastighetsbeteckning för den fastighet du ska göra din åtgärd.

 

Vad händer när du har skickat in ärendet?

Ansökan eller anmälan registreras hos oss och blir fördelad till en handläggare. Vi kan komma att kontakta dig via angiven e-post under tiden vi handlägger ditt ärende. Vi skickar även ditt beslut via e-post.

 

Information om hur vi behandlar dina personuppgifter

De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ditt ärende. Vi behandlar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden uppgift av allmänt intresse.

Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du på vår webbplats: www.sunne.se/gdpr

 

Klicka på ”Logga in” för att fortsätta

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse