Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna används för att handlägga och återkoppla till uppgiftslämnaren.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar den personuppgiftsansvarige. Artikel 6.1c, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
3 månader.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Allmän handling - begära

Allmänna handlingar

I Tryckfrihetsförordningen, en av Sveriges grundlagar står att alla har rätt att ta del av allmänna handlingar som är offentliga. Alla har rätt att vända sig till en kommun och begära ut en allmän handling, och den som begär ut en handling behöver inte säga sitt namn eller vad hen ska använda handlingen till, såvida inte handlingen är sekretessmarkerad. I så fall behöver en sekretessprövning först utföras för att bedöma om handlingen kan lämnas ut. För att kunna utföra en sekretessprövning behöver Sunne kommun i dessa undantagsfall, få kännedom om din identitet.

Om Sunne kommun bedömer att du inte får ta del av en sekretessbelagd handling har du rätt att få ett skriftligt beslut med angivna skäl till detta. Beslutet är möjligt att överklaga till kammarrätten.

Vad är en allmän handling?

  • En allmän handling kan vara en text, en bild, en ljudinspelning eller en film.

  • En allmän handling ska ha kommit in till kommunen eller ha skapats där.

  • Handlingen ska vara förvarad hos kommunen.

  • En handling som har skapats hos kommunen men som inte har skickats ut från kommunen blir i regel allmän först när kommunen har avslutat arbetet med det ärende som handlingen hör till.

Om du har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05.

Nästa

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse