Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna används för att handlägga och besvara allmänhetens frågor.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
Bevarande.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Allmänhetens frågestund till kommunfullmäktige

Lämna fråga till allmänhetens frågestund

Du som är kommunmedlem i Sunne kommun kan ställa frågor om kommunens verksamheter vid allmänhetens frågestund. Denna frågestund äger rum vid kommunfullmäktiges sammanträden utom i juni och november.

Fråga/frågor kan lämnas in via denna tjänst eller på annat sätt men den bör vara skriftlig.

Frågan får endast beröra ämne som är av allmänt intresse och som tillhör kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens eller annan nämnds handläggning. Frågor får inte beröra myndighetsutövning mot enskild. Ordföranden avgör om frågan får ställas.

Frågor får endast ställas till ordförande och vice ordförande i kommunens styrelse, nämnder, utskott och bolag.

För att din fråga skall få ett utförligt svar, behöver den vara inskickad i god tid innan kommunfullmäktiges sammanträde.

Genomförande av allmänhetens frågestund

Kommunfullmäktiges ordförande bestämmer efter samråd med vice ordförandena hur frågestunden ska genomföras och låter kalla de förtroendevalda eller anställda hos kommunen som behövs för att lämna svar på din fråga.

När en fråga ställs får bara den som ställer frågan och den som svarar delta. Om frågan inte kan besvaras vid sammanträdet, till exempel på grund av att den kräver utredning, lämnas svar vid nästkommande frågestund. 

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.

Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05.

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse