Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Bankkontonummer
  • Löneuppgift
  • Uppgifter om sociala förhållanden

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna behandlas för att handlägga ansökan om fondmedel.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Fondmedel - ansöka

Ansöka om fondmedel

Sunne kommun delar ut medel från flera fonder (se Fondbeskrivning), enligt givarens önskemål och fondens stadgar.

Det är möjligt att bifoga bilagor som styrker behovet av fondmedel i ansökan, till exempel:

  • Inkomstdeklarationen från Skatteverket. Logga in på https://www.skatteverket.se/privat/deklaration och ladda ned som pdf-fil.
  • Kostnadsförslag från till exempel optiker och/eller tandläkare vid ansökan om glasögon och/eller tandvård
  • Intyg från handläggare på Försäkringskassan, vilket visar att sökande uppbär pågående sjukersättning eller aktivitetsersättning. Som alternativ kan skriftligt beslut på sådan förmån lämnas, om det är högst 1 år

Observera att kopia på förordnande ska bifogas om god man söker fondmedel för sin huvudman.

Vem kan ansöka om fondmedel?

Privatpersoner över 18 år som är folkbokförda i Sunne kommun kan ansöka om fondmedel. Observera att person som äger eller deläger företag, kan inte erhålla fondmedel

När kan man ansöka om fondmedel?

Ansökan om fondmedel delas ut två gånger om året. Sista ansökningsdag för respektive tillfälle är 31 mars och 30 september.

Besked om beviljad ansökan lämnas cirka 8 veckor efter sista ansökningsdag.

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i e-tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att ansöka via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.

Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om din ansökan är du välkommen att kontakta kommunens handläggare via e-post.

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse