Ansökan om fondmedel
Sunne kommun delar ut medel från flera fonder (se Fondbeskrivning), enligt givarens önskemål och fondens stadgar.
Det är möjligt att bifoga bilagor som styrker behovet av fondmedel i ansökan, till exempel:
- Inkomstdeklarationen från Skatteverket. Finns att ladda ned som pdf-fil på www.skatteverket.se
- Kostnadsförslag från till exempel optiker och/eller tandläkare vid ansökan om glasögon och/eller tandvård
- Intyg från handläggare på Försäkringskassan, vilket visar att sökande uppbär pågående sjukersättning eller aktivitetsersättning. Som alternativ kan skriftligt beslut på sådan förmån lämnas, om det är högst 1 år
Observera att kopia på förordnande ska bifogas om god man söker fondmedel för sin huvudman.
Vem kan ansöka om fondmedel?
Privatpersoner över 18 år och som är folkbokförda i Sunne kommunkan ansöka om fondmedel.
När kan man ansöka om fondmedel?
Ansökan om fondmedel delas ut tre gånger om året. Sista ansökningsdag för respektive tillfälle är 31 januari, 31 mars och 30 september.
Besked om beviljad ansökan lämnas cirka 6 veckor efter sista ansökningsdag.
Information om hur vi behandlar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ditt ärende. Vi behandlar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den rättsliga grunden uppgift av allmänt intresse.
Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du på vår webbplats: www.sunne.se/gdpr
Klicka på ”Logga in” för att fortsätta