Ansöka om gemensam avfallsbehållare
Renhållningsordning Sunne kommun:
34 § Närboende fastighetsinnehavare inom gångavstånd kan efter ansökan till avfallsansvariga nämnden under viss tid medges rätt att använda gemensam avfallsbehållare under förutsättning att bestämmelserna i dessa föreskrifter om fyllnadsgrad och vikt beaktas och i enlighet med bilaga 3 avfallsansvariga nämndens tillämpningsanvisningar samt att olägenheter för människors hälsa eller miljön inte uppstår.
En av fastighetsinnehavarna ska förbinda sig att ansvara för uppställningsplatsen och vara ansvarig mot kommunen.
Medgivande om gemensam avfallsbehållare kan återkallas om kommunen konstaterar att förutsättningar för medgivandet inte längre är uppfyllda. Medgivandet gäller i högst 10 år, därefter ska ny ansökan lämnas in.
Tänk på att:
- fyllnadsgrad och vikt inte överskrids för den gemensamma avfallsbehållaren
- eldning och nedgrävning av avfall inte får ske
- utsortering av återvinningsmaterial ska ske och lämnas på kommunens återvinningscentral eller återvinningsstation
- om försäljning av någon fastigheterna sker, om sökande flyttar eller andra i ansökan angivna förhållanden ändras skall detta anmälas till kundtjänsten för vatten och renhållning vid Sunne kommun
Observera att uppgifter om medsökande fastighetsägares personnummer, e-post och fastighetsbeteckning ska uppges i ansökan för att den ska kunna handläggas.
Information om hur vi behandlar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ditt ärende. Vi behandlar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den rättsliga grunden avtal.
Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du på vår webbplats: www.sunne.se/gdpr
Klicka på "Logga in" för att fortsätta
Om du redan är inloggad klickar du "Nästa".