Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna används för att handlägga och återkoppla till uppgiftslämnaren.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar den personuppgiftsansvarige. Artikel 6.1c, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
Bevarande.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Medborgarförslag - lämna

Lämna medborgarförslag 

Att lämna medborgarförslag är ett sätt att göra din röst hörd i kommunfullmäktige, kommunens högsta beslutande instans. Alla medborgarförslag måste behandlas politiskt och beslut ska tas inom ett år efter att förslaget lämnades in.

Medborgarförslaget får inte vara rasistiskt, odemokratiskt eller strida mot lag eller annan författning. Det får heller inte handla om personärenden eller myndighetsutövning mot enskild, till exempel bygglov eller ekonomiskt bistånd.

Ditt medborgarförslag anmäls på kommunfullmäktiges sammanträde och skickas vidare till kommunstyrelsen och berört utskott med uppdrag att utreda förslaget. När de är klara med sin utredning lämnar de ett förslag till beslut.

Du får då ta del av förslaget och blir inbjuden till sammanträdet när kommunstyrelsen ska besluta om ditt förslag.

Oavsett hur du skickar in ditt medborgarförslag så blir det en allmän offentlig handling när det kommer in till kommunen, vilket innebär att alla har rätt att läsa den.

Namnet på den som ställer förslaget finns sedan med i protokoll och andra handlingar när medborgarförslaget tas upp för politisk behandling. Sådant material publiceras också på kommunens webbplats.

Vem kan lämna medborgarförslag?

Medborgarförslag kan lämnas av alla som är folkbokförda i Sunne kommun samt medborgare i någon av Europeiska unionens medlemsstater som är bosatt i kommunen. Om ett medborgarförslag lämnas av en grupp invånare ska en person utses som gruppföreträdare.

För den som inte uppfyller kraven för att få lämna medborgarförslag är det möjligt att lämna synpunkter via e-tjänsten Synpunkter eller klagomål - lämna.

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.

Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05.

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse