Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Bankkontonummer

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna används för att möjliggöra utlämning av uttagsmedgivande till ställföreträdare.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar den personuppgiftsansvarige. Artikel 6.1c, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift som är ett led i den personuppgiftsansvariges myndighetsutövning. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
Gallring 3 år efter avslutad akt.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Överförmyndarnämnden

Samtycke till uttag av spärrade medel - ansöka

Ansök om samtycke till uttag

Via tjänsten kan du som är förmyndare eller ställföreträdare göra en ansökan om uttag från huvudmannens eller underåriges överförmyndarspärrade konto.

Beslut om samtycke till uttag från det överförmyndarspärrade kontot är endast giltigt i tre veckor från beslutsdatumet.

Utgifterna ska vara specificerade och styrkta med underlag.

Kontroll av förmyndare

Vid en första ansökan om uttag kontrollerar överförmyndarnämnden förmyndarna gentemot Kronofogdemyndigheten och socialförvaltningen. Vid en eventuell träff är nämnden mer restriktiv med samtycke till uttag.

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i tjänsten sker med e-legitimation.

Om du saknar e-legitimation, svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunens handläggare via e-post.

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse