Begära registerutdrag
Här kan du begära att få information om vilka personuppgifter som finns registrerade i Sunne kommuns verksamheter om dig eller barn som du är vårdnadshavare för.
När du använder dig av e-tjänsten kommer du att få ett e-postmeddelande när registerutdraget finns att ta del av via Min sida.
E-tjänsten kräver inloggning med e-legitimation för att säkerställa din identitet. Har du inte har möjlighet att använda e-tjänsten kan du begära registerutdrag via blankett, som hämtas i kommunhusets reception. Registerutdraget kan då skickas med rekommenderat brev hem till dig eller hämtas i kommunhuset mot uppvisande av legitimation.
Skyddad identitet
Har du eller ditt barn skyddad identitet ska registerutdrag inte begäras via e-tjänsten. Ta kontakt med kommunkansliet via telefon 0565-168 05 för mer information om din begäran.
Vilka uppgifter behöver jag lämna i e-tjänsten?
De uppgifter vi hanterar i e-tjänsten är: namn, personnummer och kontaktuppgifter.
Namn och personnummer behövs för att vi ska kunna lokalisera information om dig eller barn som du är vårdnadshavare för i våra register. Kontaktuppgifterna används för att kunna kontakta dig vid frågor eller för att ge svar på din begäran.
Vi sparar dina personuppgifter i 1 år för att kunna besvara eventuella följdfrågor från dig.
Handläggningstid
Hantering av begäran om registerutdrag ska ske inom en månad.
Vid en omfattande begäran kan handläggningstiden komma att förlängas. Vi tar då en kontakt med dig och informerar om förlängningen.
Inloggning med e-legitimation
Inloggning i e-tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda e-tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.
Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05.