Ansöka om förlängt slamtömningsintervall
Via den här e-tjänsten kan du ansöka om förlängt slamtömningsintervall till vartannat år. Beviljad dispens gäller i fem år. Dispensen ska du söka hos Miljö- och byggenheten. Du kan behöva bifoga handlingar till din ansökan, som du laddar upp digitalt via den här e-tjänsten, eller kompletterar genom att posta dem till oss.
Den här informationen behöver vi för att handlägga din ansökan
- Vad fastigheten har för avloppsanläggning
- Belastning på avloppsanläggningen (hur många personer som använder avloppet samt hur många veckor/år)
- Intyg från tillverkare eller installatör som visar att avloppsanläggningen klarar ett glesare slamtömningsintervall.
Om ansökan inte är komplett
Om ansökan inte är komplett och saknar nödvändiga uppgifter eller bilagor innebär det att handläggningstiden blir förlängd eller att ansökan avvisas/avslås. Vid avslag faktureras den sökande tillsvarande avgiften för ansökan om dispens för förlängt slamtömningsintervall.
Avgift
För prövningen av en ansökan om förlängt slamtömningsintervall debiteras en avgift enligt gällande taxa som är fastställd av kommunfullmäktige.
Information om hur vi behandlar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ditt ärende. Vi behandlar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden uppgift av allmänt intresse.
Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du på vår webbplats: www.sunne.se/gdpr
Klicka på "Logga in" för att fortsätta
Om du redan är inloggad klickar du "Nästa".