Anmäla installation eller ändring
Via e-tjänsten kan du anmäla installation av ny eller ändring av befintlig fettavskiljare. Anmälan ska göras innan fettavskiljaren tas i drift.
Följande uppgifter behövs för att vi ska kunna handlägga din anmälan:
- Uppgifter om fastighetsägare, verksamhetsutövare, livsmedelsverksamheten och fakturamottagare
- Information om fettavskiljaren som teknisk beskrivning, placering och kontaktperson vid tömning
- En ritning eller skiss som ger information om fettavskiljarens placering i förhållande till byggnaden (bifogas i anmälan)
- Dimensioneringsunderlag som talar om hur du kom fram till den valda storleken på fettavskiljaren (bifogas i anmälan)
Hämta företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta företagets uppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas företagsuppgifter.
Inloggning med e-legitimation
Inloggning i e-tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda e-tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.
Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunens handläggare via e-post.