Anmäla fråga
För att hämta in upplysningar får ledamöterna ställa frågor till en ordförande i en nämnd, i ett utskott eller i en fullmäktigeberedning.
Frågor
- ska ha ett bestämt innehåll och får vara försedd med en kort inledande förklaring,
- ska avse ämnen* som hör till fullmäktiges, en nämnds eller en fullmäktigeberednings handläggning,
*Frågan får dock inte vara allmänpolitiskt ställd eller avse ärenden som rör myndighetsutövning mot någon enskild.
- ska lämnas in till kommunkansliet senast kl 12.00 sista arbetsdagen före det sammanträde där ledamoten vill ställa frågan,
- bör besvaras under det sammanträde vid vilket den har ställts.
Bara den som ställer frågan och den som svarar får delta i överläggningen.
En ersättare får lämna in en fråga under ett sammanträde, om ersättaren tjänstgör som ledamot vid sammanträdet.
Ersättaren som har ställt en fråga får delta i överläggningen då svaret på frågan behandlas oberoende av om ersättaren tjänstgör vid sammanträdet eller inte.
Information om hur vi behandlar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga ditt ärende. Vi behandlar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den rättsliga grunden allmänt intresse och rättslig förpliktelse.
Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du på vår webbplats: www.sunne.se/gdpr
Klicka på "Logga in" för att fortsätta
Om du redan är inloggad klickar du "Nästa".