Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina kontaktuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna används för att handlägga och säkerställa behörighet att lämna in en interpellation.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar den personuppgiftsansvarige. Artikel 6.1c, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Interpellation till kommunfullmäktige - anmäla

Anmäla interpellation 

Syftet med en interpellation är att väcka debatt i kommunfullmäktige, om man istället är intresserad av att inhämta sakupplysning hänvisas ni till tjänsten Fråga till kommunfullmäktige.

En interpellation får ställas till en ordförande i en nämnd, i ett utskott eller i en fullmäktigeberedning.

Interpellationer:

  • ska ha ett bestämt innehåll och vara försedda med motivering samt bör endast ställas i angelägenheter av större intresse för kommunen,
  • ska avse ämnen* som hör till fullmäktiges, en nämnds eller en fullmäktigeberednings handläggning,
    *Interpellationer får dock inte vara allmänpolitiskt ställd eller avse ärenden som rör myndighetsutövning mot någon enskild.
  • bör ges in till kommunkansliet fem dagar före det sammanträde vid vilket ledamoten avser att ställa den,
  • bör besvaras senast under det sammanträde som följer närmast efter det interpellationen ställdes och svaret ska vara skriftligt.

I interpellationsdebatten får samtliga ledamöter delta.

En ersättare får lämna in en interpellation under ett sammanträde, om ersättaren tjänstgör som ledamot vid sammanträdet.

Ersättaren som har ställt en interpellation får delta i överläggningen då svaret på interpellationen behandlas oberoende av om ersättaren tjänstgör vid sammanträde eller inte.

Den ledamot som har ställt interpellationen bör få ta del av svaret dagen före den sammanträdesdag, då svaret ska lämnas.

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.

Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05.

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse