Lämna synpunkter och klagomål
Vi har som målsättning att våra verksamheter inom Sunne kommun ska hålla hög kvalitet. Dina synpunkter ger oss värdefull information och möjlighet att förbättra verksamheten.
Observera att inkomna synpunkter och klagomål via e-tjänsten inte ersätter överklagande av myndighetsbeslut.
Om du har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0565-168 05
Allmän handling
Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna och oftast offentliga, vilket innebär att alla kan ta del av dem.
Du kan välja att vara anonym när du lämnar dina synpunkter eller klagomål. men tänk på att du inte kan få återkoppling om du väljer att vara anonym.
Återkoppling
Din synpunkt eller ditt klagomål ska besvaras av handläggare inom 48 timmar*. Vid mer komplicerade synpunkter och klagomål ska en återkoppling ske inom 48 timmar*.
*Gäller ordinarie arbetstid, måndag-fredag