Ditt ärende är sparat

Återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle via Min sida eller starta e-tjänsten på nytt.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Så behandlar vi dina personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Person-/samordningsnummer
  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna används för att handlägga ansökan om stöd och vägledning.

Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse. Artikel 6.1e, Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lagringstid
Gallring vid inaktualitet.

Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen (SFS 2009:400).

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Om du vill komma i kontakt med kommunens dataskyddsombud kan du mejla till:
dataskyddsombud@sunne.se

Lämna klagomål på personuppgiftsbehandling
Om du har klagomål på hanteringen av dina personuppgifter kan du vända dig till kommunen eller Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

  • Sunne kommun: Synpunkter och klagomål - lämna
  • IMY: Lämna ett klagomål enligt GDPR

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen

Stöd och vägledning - ansöka

Ansöka till Sunnes Unga 

Sunnes Unga vänder sig till dig som behöver stöd i en stegförflyttning mot arbete eller studier. Du är mellan 15-29 år, är skriven i kommunen och varken arbetar eller studerar.

Vi börjar med ett möte där vi tillsammans gör en planering och kommer fram till vad nästa steg kan vara för att komma närmare en sysselsättning och egen försörjning.

Det är alltid dina behov och önskemål som styr vårt arbete tillsammans och vi stöttar dig hela vägen med både motiverande samtal och andra aktiviteter för att bygga upp självförtroende och psykiskt välmående.

I våra samtal pratar vi bland annat om hur du mår och vad som gör dig glad för att kunna skapa en bra grund till personlig utveckling och en ljusare framtid.

Aktiviteter som erbjuds är bland annat studiebesök hos arbetsgivare, kontakter med SYV (studie och yrkesvägledare) eller skola, friskvård, praktik, samt hjälp med olika myndighetskontakter.

Inloggning med e-legitimation

Inloggning i tjänsten sker med e-legitimation. Om du saknar e-legitimation är du välkommen att besöka Servicepunkten (Sunne bibliotek) för att använda tjänsten via ombud. Tänk på att ta med giltig id-handling för att styrka din identitet.

Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om din ansökan är du välkommen att kontakta kommunens handledare:

Lotta Olsson-Ranström
0565-164 90
lotta.ranstrom@sunne.se

Katarina Stangnes
0565-164 91
katarina.stangnes@sunne.se

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommun@sunne.se
Telefon: +46(0)565-160 00

Besök oss

Kvarngatan 4
686 30 Sunne

Snabblänkar

  • Behandling av personuppgifter
  • Felanmäla e-tjänst
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse